Dragen knuffelbare honden bij aan serieuze doestellingen?

Hi!

Ik ben Kim

Ik lees, luister en kijk alles wat er te leren is over Listbuilding, Social Copywriting, Funnels, Social Strategy, Leadmagnets en Online Communicatie.

Die kennisparels deel ik graag met jou.

Dragen knuffelbare honden bij aan serieuze doestellingen?

Dragen knuffelbare honden bij aan serieuze doestellingen?

Zucht. We hebben 1001 ideeën, maar we maken niks echt af. We doen maar wat …

Als je via Zoom iemand even een schouderklop kon geven, had ik dat bij dit talent gedaan. Via de webcam keek ik ondernemer B. zo diep mogelijk in haar ogen: “We gaan het fixen.”

Ze is niet de enige met deze noodkreet (zit je te knikken?).
Ik ontmoet tientallen talenten zoals jij die leuke content, leuke ideeën en leuke campagnes bedenken. Of voorgeschoteld krijgen door hun bureau.

Winacties, koffiemokken, leuke tips, maffe memes, mooie quotes, foto’s van katten, lekkere recepten …

Ondernemer B. komt om in de koffiemokken, sokken, bronzen beeldjes en foto’s van knuffelbare honden. Maar het draagt nou niet enorm bij aan haar grote doelstelling » ‘Genoeg donaties ophalen om asielhonden te blijven trainen.’

De eerste vraag die ik altijd stel: ‘Hoe draagt dat leuke idee bij aan je belangrijkste doelstelling?’
» De eerste vraag die ik dus ook aan Miss B. stelde: ‘Hoe dragen foto’s van knuffelbare honden bij aan het vinden van serieuze donaties vanuit bedrijven?’

Het antwoord was even slikken: ‘Niet heel veel’.
‘Het draagt bij aan de adoptie van die honden bij de asielcentra, maar levert ons geen donaties op.’

De oefening is simpel:
Schrijf op wat de grote doelstelling is en stel deze vraag aan jezelf. Wedden dat je 90% van die ‘leuke ideeën’ kunt wegstrepen?

Moraal van het verhaal:
Je belangrijkste doelstellingen en doelgroepen zijn je forever trouwe houvast. Ze zijn bij elke brainstorm je startpunt.

Helder Kim, got it!
Maarreh … HOEDAN?

Start zoals deze ondernemer: met een goede basis voor je social mediastrategie. Daarmee schiet je nooit meer met losse flodders en breng je structuur in je social media aanpak. Van alle social mediaplannen die ik ooit met talenten zoals jij schreef, maakte ik een DIY Social media Stappenplan.

🎁  YAY, je mag het gewoon gratis downloaden.
Met één afspraak: aan de bak met je plan!
Ik vertel je in de video HOEDAN 👇

Image

Happy growing!

 

You also might like

Geen inspiratie voor content? Draai nu een rondje

Die contentkalender achtervolgt je al de hele dag: er moet vandaag echt een post online. Maar je creativiteit is de hort op en er ligt werkelijk waar niks op de plank om even snel te gebruiken. Ik hoe...

Moetjes op social media? 5 Magic content trics

“Kun je dit even op social media plaatsen?” Moetjes … wie kent ze niet … Zo sprak ik het getalenteerde team van STLwerkt. Via Facebook bereiken ze vooral (toekomstige) vrachtwa...

Alternatieven voor ‘Iets voor elkaar kunnen betekenen’

Help, ik heb een nieuwe allergie. De zin: ‘Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen’. En dan vooral in een LinkedIn invite … 🤧 Waarschijnlijk krijg ook jij LinkedIn invites ...