Groei in autoriteit met unieke hashtags als call-to-action

Hi!

Ik ben Kim

Ik lees, luister en kijk alles wat er te leren is over Listbuilding, Social Copywriting, Funnels, Social Strategy, Leadmagnets en Online Communicatie.

Die kennisparels deel ik graag met jou.

Groei in autoriteit met unieke hashtags als call-to-action

Groei in autoriteit met unieke hashtags als call-to-action

“Ik klik zelf eigenlijk nooit op hashtags, dus volgens mij hebben hashtags niet zoveel zin.”
Hoorde ik je dit een keer denken? 😉
Hoe vaak check jij je hashtags door er op te klikken?
Gebruik je hashtags vooral voor het labelen van je berichten?

Hashtags zijn allesbehalve zinloos.

Als je ze slim inzet, blijft je ideale audience langer bij jouw content, wordt de kans op follows en interactie groter. Ik leg het je uit.

Met deze schrijftip: maak een hashtag call-to-action.
Investering: 30 minuten.
Resultaat: meer bereik voor ook je oudere posts.
Winst: Groei in autoriteit.

💯 Hashtags zijn vooral nuttig op Instagram, LinkedIn Twitter. Maar deze schrijftip is relevant voor elk social mediakanaal, so here we go!

Je start vanuit je content pijlers (thema’s).

  1. Binnen elke pijler post je regelmatig nieuwe content.
  2. Bedenk een unieke hashtag per pijler.
  3. En voeg deze hashtag toe aan alle posts die bij deze pijler horen.

Maar niet zomaar!
Je maakt er een call-to-action van.

Why? Het is je gelukt om je ideale audience te laten stoppen met scrollen en ze hebben je post gelezen.
Je wilt NIET dat ze doorscrollen.
Je wilt liever GEEN link in de post plaatsen.
Je wilt WEL dat ze nog meer van je lezen/bekijken.

Een perfect voorbeeld van Tim:

Hashtag voorbeeld #neuromarketim

Ik geef je nog een paar voorbeelden
1️⃣ Post je vaak vacatures? Sluit een (goede) vacature post af met de call-to-action: Dit is niet de enige vacature, we zoeken veel meer collega’s. Nieuwsgierig? Check al onze vacatures via 👉 #werkenbijkimpact

2️⃣ Post je regelmatig wist-je-datjes, nieuwtjes of tips? Dan is je CTA: Dit was schrijftip nummer 33. We gaan door tot de 300! Check alle 33 schrijftips tot nu toe 👉 #300schrijftips
Of (en dat kan alleen via LinkedIn): Mis geen enkele schrijftip en volg 👉 #300schrijftips.

3️⃣ Heb je een whitepaper, online magazine of onderzoek waar je regelmatig uit post? Dan is je CTA: Geen tijd om het hele onderzoek te lezen? We verzamelden 10 highlights uit het onderzoek in korte tweets. Check ze alle 10 👉 #onderzoekhighlights

NU DOEN:
Met terugwerkende kracht kun je alle gepubliceerde posts die bij de pijler horen nog even voorzien van de juiste hashtag.
Check eerst de hashtag: alleen als geen of heel weinig posts deze hashtag bevatten, kun je deze # gebruiken. Blijf het wel regelmatig checken.

Et voila: je stuurt je social publiek niet weg, maar houdt ze betrokken bij je content. 💛
Hup hup, blok een half uur en aan de slag jij!

You also might like

Groei in autoriteit met unieke hashtags als call-to-action

“Ik klik zelf eigenlijk nooit op hashtags, dus volgens mij hebben hashtags niet zoveel zin.” Hoorde ik je dit een keer denken? 😉 Hoe vaak check jij je hashtags door er op te klikken? Ge...

1% Van de leuke ideeën voor social media content werkt wél

“Do something. If it works, do more of it. If it doesn’t, do something else.” – Dat zei Franklin D. Roosevelt lang voor social media bestond  Maar o boy, dit is so true voor je soci...

Gemeentes only: creëer structuur in je social media in 5 stappen

Als gemeente is je belangrijkste doelstelling dat uiteenlopende informatie bij steeds de juiste inwoner terecht komt. Dat inwoners en ondernemers leren gebruik te maken van de digitale loketten. En da...