Hoe vaak post jij een bericht met je ‘fingers crossed’?

Hi!

Ik ben Kim

Ik lees, luister en kijk alles wat er te leren is over Listbuilding, Social Copywriting, Funnels, Social Strategy, Leadmagnets en Online Communicatie.

Die kennisparels deel ik graag met jou.

Hoe vaak post jij een bericht met je ‘fingers crossed’?

Hoe vaak post jij een bericht met je ‘fingers crossed’?

★ CONTENT FEEDBACK #1★ 5 DO’s en 4 DON’Ts

Hoeveel tijd besteed jij gemiddeld aan een social media post?
En dan de trick question: Hoeveel tijd zou je eraan willen besteden om er een betere post van te maken?

Happens all the time: interne moetjes die ‘nog even op social media moeten’. Zoals een persbericht of een afspraak met een partner. Of een vacature die nog even snel op LinkedIn of Facebook moet. Ouch.

Interne moetjes die ‘nog even op social media moeten’.

Je weet dat het eigenlijk geen zin heeft, maar je publiceert toch maar die ene post waar je eigenlijk nog zoveel aan wilt veranderen. Post & pray, oftewel: fingers crossed!

Toch kun je in heel weinig tijd al een paar slimme post-fixes doorvoeren en je social media post heel veel beter maken. Beste leerschool: andermans creaties. So here we go!

WAT MAAKT DEZE POST ZO GOED (Zwart):


  • Tijdens het scrollen begint de video te lopen. Door de tekst eronder snap je direct waar de video over gaat.
  • Je zoekt context en die krijg je: deze post is speciaal voor trainers en opleidingen (ok, klein minpunt: een opleiding is geen persoon)
  • BAM! Binnenkomer met een herkenbare pijn. (I happen to know: trainingen volkrijgen is een crime.)
  • Beschrijving van het probleem. Let op, dit is iets anders dan de pijn. Ik stop met scrollen op de pijn, maar wist nog niet dat dit mijn probleem was. (ik wel, maar de doelgroep niet ?)
  • Video works best op FB. En deze video laat zien wat je krijgt als je de weggever opvraagt.

WAT ZOU DEZE POST NOG BETER MAKEN? (Rood)


  • In de post al kennis delen over de methode. Remember: als je je doelgroep helpt, is de kans groter dat ze meer van je willen.
  • Die url kan echt niet. Maak een mooie url, bijvoorbeeld bit.ly/gamechanger
  • De CTA ontbreekt! Je gaat er vanuit dat mensen snappen dat ze moeten klikken, maar trust me: je moet ze helpen om jou te helpen; je moet ze echt activeren om de video te kijken.
  • En de 2e CTA ontbreekt! Je hebt nu waarde toegevoegd, je audience heeft de video bekeken, dus je wilt dat ze de whitepaper gaan downloaden. Benoemen dus.

VOILA!
En dit waren nog maar ✔9 Checks van de content checklist. Wil je echt aan de slag met het maken van ‘stinkende best’ goede social media posts?

Ik heb een Content Checklist voor je klaarstaan met maar liefst ✔47 Checks!
Grab it, it’s free and it’s yours ???? bit.ly/kimpact-checklist

You also might like

Meer aandacht? 👉 Maak tekst visueel aantrekkelijk

❌ Tekst verliest het van video, verandert niet en is voor creatieve tekstschrijvers. 🟠 Tekst overtreft video, verandert continue en iedereen kan schrijven. ✅ Tekst geeft context aan video, word...

Hoe meer unsubscribers, hoe beter. Huh?

Ik heb een nieuwe daily habit. Ik stuur sinds deze week elke dag een mail naar mijn e-mail lijst  Resultaat na één week:  149 unsubscribers  35 geweldige persoonlijke reacties  10 online trainin...

Inspiratieloos? Zo maak je een content groep met jezelf

Je kent vast wel dat knagende gevoel als je iets blijft uitstellen. Het knaagt niet één keer, maar élke keer dat je bedenkt: ‘Morgen ga ik echt sporten.’ ‘In het nieuwe jaar schri...