Uitstellen is zo verleidelijk, maar jij wilt niet langer schieten met hagel. Je verlangt naar structuur in je social media aanpak. En naar intern draagvlak bij management en je team en tja … dat vraagt toch echt om een sterk onderbouwd plan.
Hoe lang blijft het updaten of schrijven van het strategisch Social Media Plan al liggen? Is je huidige aanpak echt hevig aan een update toe met nieuwe kpi’s en misschien ook wel kanalen? Stel je de ‘grote plan update’ steeds uit, omdat je er niet de tijd voor kunt vrijmaken?
» We doen het samen. Ik help je met alle benodigde kennis, uitgebreide feedback, aanvullende tips én superstrakke deadlines. Resultaat: een overtuigend en ijzersterk plan wat je direct in de praktijk brengt.
“Toen we Kimpact bij Motorola inschakelden, was ik kritisch, omdat ik graag bij onze eigen strategie wilde blijven. Maar Kim bood juist een goede leidraad om alle moeite die je in een social project stopt ook op een nuttige manier te kanaliseren.
Aan Kim heb ik een goede sparringpartner over online vraagstukken, het behalen van mijn doelen en het verbeteren van de definitie van die doelen.”
- Jeroen Beersma
Ik zie talloze talenten tenenkrommend het zoveelste bericht op het liefst alle social mediakanalen plaatsen. Oftewel 'schieten met hagel'.
Hoe zit het ook alweer met die kpi's en waar hangen mijn ideale doelgroepen tegenwoordig uit? Je doet maar wat, zonder enige structuur. Je weet dat die door management felbegeerde likes en volgers geen echte doelstellingen zijn. Daarmee krijg je nooit het draagvlak voor meer tijd en budget.
Iedereen heeft namelijk 'verstand van social media'. Je wordt knettergek van al die goedbedoelde bemoeienissen. Jij loopt toch ook niet bij Finance binnen om je mening te geven over de facturatie?
Een goed doordacht plan schrijven, vereist onderzoek en moet aansluiten op alle nieuwe ontwikkelingen. Belangrijkste ingrediënten: kennis en tijd. Aan jouw kennis twijfel ik geen seconde.
» Maar hoe fijn als ik met je meekijk, meedenk, meeschrijf. » Af en toe kritisch doorvraag. » Je toegang geef tot alle laatste ontwikkelingen. » En uitgebreide feedback geef op alles wat je hebt onderzocht en geschreven.
Kers op de taart: na goedkeuring breng je het kersverse plan meteen in de praktijk.
We sparren op de 3 moeilijkste momenten:
BEGIN » Tijdens een strategische kick off zorgen we dat jij alle kennis krijgt om gestructureerd te beginnen.
HALVERWEGE » Zodra jij de ruwe versie hebt uitgewerkt, duik ik daar met al mijn kennis en kritische kijkers in. Ik voorzie jouw versie van alle toevoegingen, aanpassingen, tips en links naar extra info, zodat jij er een super compleet en overtuigend plan van kunt maken.
FINALE » Samen geven we een klap op de finale versie en ga jij intern shinen met het resultaat.
Praktisch hebben we dus 3 overlegmomenten:
We brengen samen de belangrijkste doelstellingen en doelgroepen in kaart. En bepalen welke kennis jij nodig hebt om een strategische aanpak voor social media uit te denken. Je ontvangt een perfecte voorbereiding voor de call én een recording, zodat je alles kunt terug luisteren.
Hoe: Videocall met schermdeling via Zoom
Duur: 1 uur
Je leert alle kennis en skills die jij nog nodig hebt om de strategische aanpak uit te werken. Denk aan het bepalen van kpi's, het onderzoeken van de doelgroepen, het bepalen van de content, het leren denken volgens de social customer journey en weten hoe je resultaten meet en rapporteert.
Hoe: Videotraining met schermdeling via Zoom
Duur: 2,5 uur
Ik voorzie je plan van comments, aanpassingen, toevoegingen, herindelingen en extra informatie.
Hoe: Met jouw Word of Pages document als basis
Duur: maximaal 1 week
Ik lees je definitieve plan door en bespreek de laatste details met je voordat jij er de finale klap op geeft.
Hoe: Call of Videocall
Duur: 1 uur
Zodra jij aan de slag bent met alle nieuwe kennis om het plan te schrijven, loop je gegarandeerd een keer vast of heb je vragen. Ik ben altijd bereikbaar en help je altijd met het vinden van de juiste antwoorden. Meestal met een video waarin ik mijn scherm deel.
"Ik heb eindelijk de tijd genomen om een social media plan te schrijven. Ik vond erg waardevol dat Kim mijn vragen tussendoor via video’s beantwoordde. Daardoor kon ik meekijken op haar scherm, erg persoonlijk. De feedback op mijn plan zette mij op scherp en hielp mij met de final touches voor mijn social media strategie!"
- Letice Braun
» Recording van onze Kick Off Call die je nog eens rustig kunt terugkijken en met je team kunt delen.
» Beheersing van de 5 Stappen tot een Social mediastrategie: Doelstellingen, Doelgroepen, Kanalen, Content & Campagnes en Meetbare KPI's.
» Social mediaplan Template in Word. Een complete basis opzet in hoofdstukken, onderwerpen, tabellen en extra tips. De indeling sluit naadloos aan op de 5 strategische stappen en de kennissessie.
» Social Customer Journey Template waarmee je altijd de juiste doelgroep bereikt met de juiste content via het juist kanaal op het juiste moment. Voor op je desktop, aan de muur of boven je bed ;)
» Talloze praktische voorbeelden waarmee jij content en kanalen zodanig kan inzetten dat ze daadwerkelijk bijdragen aan het realiseren van de doelstellingen.
» Antwoord op al je vragen tussendoor met korte video's, waardoor je meekijkt op mijn scherm bij mijn uitleg.
» Alle slides van onze social media kennissessie als praktisch naslagwerk.
» Een compleet strategisch Social Media Plan wat structuur geeft in je aanpak en waarmee je vol zelfvertrouwen draagvlak creëert binnen je organisatie of bij je klant.
I've been there. Of sterker nog: ik heb tientallen plannen gelezen en geoptimaliseerd en al meer dan 35 social media plannen zelf geschreven. Niet voor mezelf, maar voor de meest uiteenlopende non-profit organisaties, commerciële bedrijven en zelfstandige professionals.
Als je verantwoordelijk bent de content en resultaten rondom de social mediakanalen en je voelt in elke vezel dat het anders, gestructureerder en resultaatgerichter kan, dan is mijn antwoord: Hell yeah!
» Waar begin ik met mijn plan?
» Kloppen de kpi’s bij de doelstellingen?
» Via welke kanalen bereik ik het beste mijn verschillende doelgroepen?
» Welke research heb ik nodig voor een goed plan?
» Waar haal ik de tijd vandaan om een compleet social media plan te schrijven?
» Moet ik alle ideeën en content ook in mijn plan van aanpak verwerken?
» Hoe ziet de ideale workflow eruit en welke resources heb ik nodig?
» Hoe zorg ik dat mijn plan ook echt gelezen wordt?
Stuk voor stuk 'deden ze maar wat' en hadden ze stress van het gebrek aan structuur. En allemaal blaakten ze van zelfvertrouwen bij het opleveren van hun strategisch plan.
Al in 1996 stapte ik in de wereld van het toen nog prille internet. Als online veteraan kan ik zeggen: I’ve been there. Ik heb elke bubbel, bodem en uithoek van het online communicatievak gezien, gevoeld én geabsorbeerd. En ik geef je graag toegang tot al mijn kennis, jarenlange online ervaring en strategische know how.
Ik ben pas blij als alle energie die jij in je online communicatie stopt ook bijdraagt aan je ambities en de doelstellingen van het bedrijf.
En als jij het zelfvertrouwen hebt om jezelf, je bedrijf en je collega's aan boord te krijgen met een waterdichte aanpak.
Talk soon,
Binnen een paar weken heb jij een overtuigend en ijzersterk plan wat je direct kunt presenteren en in de praktijk kunt brengen. Geen ellenlange discussie meer met iedereen die verstand heeft van social media, want jouw aanpak is volledig onderbouwd met je eigen onderzoek en onweerlegbare feiten.
© 2023 KIMPACT