Kimpact - Social mediaplan Schrijven

HOE SCHRIJF JE EEN SOCIAL MEDIAPLAN? SIMPEL: WE SCHRIJVEN HET SAMEN

Uitstellen is zo verleidelijk, maar jij wilt niet langer schieten met hagel. Je verlangt naar structuur in je social media aanpak. En naar intern draagvlak bij management en je team en tja … dat vraagt toch echt om een sterk onderbouwd plan.

Hoe lang blijft het updaten of schrijven van het strategisch Social Media Plan al liggen? Is je huidige aanpak echt hevig aan een update toe met nieuwe kpi’s en misschien ook wel kanalen? Stel je de ‘grote plan update’ steeds uit, omdat je er niet de tijd voor kunt vrijmaken?

NU AL OVERTUIGD KIM,
WAAR KAN IK ME INSCHRIJVEN?

» We doen het samen. Ik help je met alle benodigde kennis, uitgebreide feedback, aanvullende tips én superstrakke deadlines. Resultaat: een overtuigend en ijzersterk plan wat je direct in de praktijk brengt.

Kimpact review - Jeroen Beersma

Toen we Kimpact bij Motorola inschakelden, was ik kritisch, omdat ik graag bij onze eigen strategie wilde blijven. Maar Kim bood juist een goede leidraad om alle moeite die je in een social project stopt ook op een nuttige manier te kanaliseren.

Aan Kim heb ik een goede sparringpartner over online vraagstukken, het behalen van mijn doelen en het verbeteren van de definitie van die doelen.”

- Jeroen Beersma

"We doen eigenlijk maar wat op onze
social mediakanalen."

Ik zie talloze talenten tenenkrommend het zoveelste bericht op het liefst alle social mediakanalen plaatsen. Oftewel 'schieten met hagel'.

Hoe zit het ook alweer met die kpi's en waar hangen mijn ideale doelgroepen tegenwoordig uit? Je doet maar wat, zonder enige structuur. Je weet dat die door management felbegeerde likes en volgers geen echte doelstellingen zijn. Daarmee krijg je nooit het draagvlak voor meer tijd en budget.

Iedereen heeft namelijk 'verstand van social media'. Je wordt knettergek van al die goedbedoelde bemoeienissen. Jij loopt toch ook niet bij Finance binnen om je mening te geven over de facturatie?

No more uitstel – We starten NU!

Een goed doordacht plan schrijven, vereist onderzoek en moet aansluiten op alle nieuwe ontwikkelingen. Belangrijkste ingrediënten: kennis en tijd. Aan jouw kennis twijfel ik geen seconde.
» Maar hoe fijn als ik met je meekijk, meedenk, meeschrijf. » Af en toe kritisch doorvraag. » Je toegang geef tot alle laatste ontwikkelingen. » En uitgebreide feedback geef op alles wat je hebt onderzocht en geschreven.
Kers op de taart: na goedkeuring breng je het kersverse plan meteen in de praktijk.

Klaar om je social media plan samen te perfectioneren?

Ieder z’n talent: Jij kent het bedrijf en de interne organisatie als geen ander. En ik kan kpi’s, customer journeys, contentplannen en doelgroep research dromen.

Ik weet precies hoe ik jou ga helpen. En weet precies de juiste management-snaar te raken, zodat je plan niet in een la verdwijnt.

Vanaf € 2445

Kimpact - Work with Kim
IK KAN NIET WACHTEN KIM, LET'S START!

Samen je social mediaplan schrijven - Hoe werkt het?

We sparren op de 3 moeilijkste momenten:

BEGIN » Tijdens een strategische kick off zorgen we dat jij alle kennis krijgt om gestructureerd te beginnen.

HALVERWEGE » Zodra jij de ruwe versie hebt uitgewerkt, duik ik daar met al mijn kennis en kritische kijkers in. Ik voorzie jouw versie van alle toevoegingen, aanpassingen, tips en links naar extra info, zodat jij er een super compleet en overtuigend plan van kunt maken.

FINALE » Samen geven we een klap op de finale versie en ga jij intern shinen met het resultaat.

Praktisch hebben we dus 3 overlegmomenten:

01

Perfecte Kick off met een Strategische Call

We brengen samen de belangrijkste doelstellingen en doelgroepen in kaart. En bepalen welke kennis jij nodig hebt om een strategische aanpak voor social media uit te denken. Je ontvangt een perfecte voorbereiding voor de call én een recording, zodat je alles kunt terug luisteren.
Hoe: Videocall met schermdeling via Zoom
Duur: 1 uur

02

Persoonlijke Strategische Kennissessie

Je leert alle kennis en skills die jij nog nodig hebt om de strategische aanpak uit te werken. Denk aan het bepalen van kpi's, het onderzoeken van de doelgroepen, het bepalen van de content, het leren denken volgens de social customer journey en weten hoe je resultaten meet en rapporteert.
Hoe: Videotraining met schermdeling via Zoom
Duur: 2,5 uur

03

Optimalisatie van de ruwe versie van je Social Media Plan

Ik voorzie je plan van comments, aanpassingen, toevoegingen, herindelingen en extra informatie.
Hoe: Met jouw Word of Pages document als basis
Duur: maximaal 1 week

04

Afsluitende call voor de Finishing Touch

Ik lees je definitieve plan door en bespreek de laatste details met je voordat jij er de finale klap op geeft.
Hoe: Call of Videocall
Duur: 1 uur

05

Loop je vast? Altijd bereikbaar

Zodra jij aan de slag bent met alle nieuwe kennis om het plan te schrijven, loop je gegarandeerd een keer vast of heb je vragen. Ik ben altijd bereikbaar en help je altijd met het vinden van de juiste antwoorden. Meestal met een video waarin ik mijn scherm deel.

Kimpact review - Letice Braun

"Ik heb eindelijk de tijd genomen om een social media plan te schrijven. Ik vond erg waardevol dat Kim mijn vragen tussendoor via video’s beantwoordde. Daardoor kon ik meekijken op haar scherm, erg persoonlijk. De feedback op mijn plan zette mij op scherp en hielp mij met de final touches voor mijn social media strategie!"

- Letice Braun

Dit is wat je allemaal krijgt.

» Recording van onze Kick Off Call die je nog eens rustig kunt terugkijken en met je team kunt delen.

» Beheersing van de 5 Stappen tot een Social mediastrategie: Doelstellingen, Doelgroepen, Kanalen, Content & Campagnes en Meetbare KPI's.

» Social mediaplan Template in Word. Een complete basis opzet in hoofdstukken, onderwerpen, tabellen en extra tips. De indeling sluit naadloos aan op de 5 strategische stappen en de kennissessie.

» Social Customer Journey Template waarmee je altijd de juiste doelgroep bereikt met de juiste content via het juist kanaal op het juiste moment. Voor op je desktop, aan de muur of boven je bed ;)

» Talloze praktische voorbeelden waarmee jij content en kanalen zodanig kan inzetten dat ze daadwerkelijk bijdragen aan het realiseren van de doelstellingen.

» Antwoord op al je vragen tussendoor met korte video's, waardoor je meekijkt op mijn scherm bij mijn uitleg.

» Alle slides van onze social media kennissessie als praktisch naslagwerk.

» Een compleet strategisch Social Media Plan wat structuur geeft in je aanpak en waarmee je vol zelfvertrouwen draagvlak creëert binnen je organisatie of bij je klant.

Waarom samen?

I've been there. Of sterker nog: ik heb tientallen plannen gelezen en geoptimaliseerd en al meer dan 35 social media plannen zelf geschreven. Niet voor mezelf, maar voor de meest uiteenlopende non-profit organisaties, commerciële bedrijven en zelfstandige professionals.

Stel het inleveren van je perfecte plan niet langer uit.

  • Kick Off Call van 60 minuten.
  • Strategische social media training van 2,5 uur.
  • Uitgebreide Feedback op je Plan.
  • Video-antwoord op al je vragen tussendoor.
  • Afsluitende call voor de finishing touch.
  • BONUS: Gratis werkboek Altijd Inspiratie voor Social mediacontent t.w.v. € 57.

Vanaf € 2445

LET'S START & PLAN DE KICK OFF CALL

Stel jij jezelf wel eens één van de volgende vragen bij het schrijven van een plan?

Als je verantwoordelijk bent de content en resultaten rondom de social mediakanalen en je voelt in elke vezel dat het anders, gestructureerder en resultaatgerichter kan, dan is mijn antwoord: Hell yeah!

» Waar begin ik met mijn plan?

» Kloppen de kpi’s bij de doelstellingen?

» Via welke kanalen bereik ik het beste mijn verschillende doelgroepen?

» Welke research heb ik nodig voor een goed plan?

» Waar haal ik de tijd vandaan om een compleet social media plan te schrijven?

» Moet ik alle ideeën en content ook in mijn plan van aanpak verwerken?

» Hoe ziet de ideale workflow eruit en welke resources heb ik nodig?

» Hoe zorg ik dat mijn plan ook echt gelezen wordt?

Meer dan 50 professionals gingen je voor.

Stuk voor stuk 'deden ze maar wat' en hadden ze stress van het gebrek aan structuur. En allemaal blaakten ze van zelfvertrouwen bij het opleveren van hun strategisch plan.

Al in 1996 stapte ik in de wereld van het toen nog prille internet. Als online veteraan kan ik zeggen: I’ve been there. Ik heb elke bubbel, bodem en uithoek van het online communicatievak gezien, gevoeld én geabsorbeerd. En ik geef je graag toegang tot al mijn kennis, jarenlange online ervaring en strategische know how.

Ik ben pas blij als alle energie die jij in je online communicatie stopt ook bijdraagt aan je ambities en de doelstellingen van het bedrijf.

En als jij het zelfvertrouwen hebt om jezelf, je bedrijf en je collega's aan boord te krijgen met een waterdichte aanpak.

Talk soon,

Kimpact - Kim

Vanaf nu schiet je nooit meer hagel.

Binnen een paar weken heb jij een overtuigend en ijzersterk plan wat je direct kunt presenteren en in de praktijk kunt brengen. Geen ellenlange discussie meer met iedereen die verstand heeft van social media, want jouw aanpak is volledig onderbouwd met je eigen onderzoek en onweerlegbare feiten.